Institutionen för moderna språk
Följ dessa instruktioner för att lägga in prenumerationen i Outlook i Windows:
- Kopiera kalenderlänken.
- Gå till kalendervyn i Outlook.
- Högerklicka på Mina kalendrar (eller Andra kalendrar), välj Lägg till kalender, välj Från Internet.
- I dialogrutan som öppnas klistrar du in kalenderlänken.
- Svara ja på frågan om du vill lägga till Internetkalendern i Outlook och prenumerera på uppdateringar.
Kalendern finns nu med i din kalenderlista i Outlook. Du kan välja om kalenderposterna ska visas genom att klicka i bocken bredvid kalenderns namn.
För Safari på Mac, läs dessa instruktioner.
I andra kalenderprogram, kopiera länken och lägg till den på det sätt som används där.
-
–16.00
Varför är franskt ”imparfait” svårt att tillägna sig för svenska och spanska universitetsstudenter i franska som L2?
Gästföreläsning
MARIA MOUTET KIHLSTEDT, maître de conférences en psycholinguistique HDR, Université Paris Ouest Nanterre-La Défense -
–16.00
Evidentiality: recent findings and old issues
Gästföreläsning
VLADIMIR PLUNGIAN, professor vid Ryska vetenskapsakademien, Moskva, och gästprofessor vid Språkvetenskapliga fakulteten:
Evidentiality: recent findings and old issues
Språk: engelska -
–16.00
Upp↑ till bevis? Prosodi och evidentialitet i spanska
Seminarium
FERNANDO BERMÚDEZ:
Upp↑ till bevis? Prosodi och evidentialitet i spanska
Språk: svenska -
–16.00
Les traductions nordiques du Cid (1637) de Pierre Corneille
Gästföreläsning i samarbete med Seminariet för romansk litteraturvetenskap
GUÐRÚN KRISTINSDÓTTIR-URFALINO, doktorand och lärare i fransk litteraturvetenskap, Háskóli Íslands, Reykjavik:
Les traductions nordiques du Cid (1637) de Pierre Corneille
Språk: franska med möjlighet att ställa frågor på engelska och svenska
Ordförande: Sylviane Robardey-Eppstein -
–16.00
Undervisningen i muntlig interaktion i grundskolan och hur den eventuellt kan förbättras.
Seminarium
FREDRIKA NYSTRÖM presenterar sitt avhandlingsprojekt inom didaktik i spanska som främmande språk, som behandlar undervisningen i muntlig interaktion i grundskolan och hur den eventuellt kan förbättras.
Språk: svenska